Fondată în anul 2008, ASOCIAȚIA ARC PRO PENTRU COACHING PROFESIONIST DIN ROMÂNIA (denumire inițială Asociația Romanian Coach Guild – ARC) este o organizație profesională independentă, non-profit cu misiunea de a susține dezvoltarea profesiunii de coaching în comunitățile de limbă română.
Ca organizație națională deschisă și neexclusivă, ea cuprinde membri din toată România și poate cuprinde în rândurile sale și membri din alte țări care își desfășoară activitatea de coaching în România și doresc să se alăture acestei comunități profesionale.
Asociația reunește între membrii săi coachi acreditați de organisme profesionale internaționale abilitate, coachi certificați profesional de către organisme autohtone abilitate, școli de coaching, organizații care oferă servicii de coaching, afiliați și simpatizanți ai ideilor și soluțiilor pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în țara noastră.
Asociația aderă la acea formulă de coaching care onorează clientul ca expert în viața și munca sa și respectă clientul ca om creativ, integru și plin de resurse. Coachingul este o relație sustinuță profesionist care permite oamenilor să performeze semnificativ și cu rezultate remarcabile în viețile lor, în carierele și organizațiile lor.
Coachingul susține și accelerează demersurile clientului spre progres, punând accentul pe conștientizarea alegerilor personale bazate pe valorile proprii din procesul evocat de client.
Coachingul se concentrează pe situația actuală a clientului și pe ceea ce el dorește să obțină, să dobândească, să facă în viitorul său. Coachingul întărește responsabilitatea clientului în alegerile și opțiunile sale în trăirea vieții așa cum și-o dorește.
Procesul de coaching oferă suportul necesar ca oamenii să adâncească rezultatele învățării lor în diverse domenii, să obțină rezultate practice mai bune, să-și îmbunătățească calitatea vieții, așa cum fiecare o definește.
Bazat pe aceste premise, responsabilitatea fiecărui coach membru al acestei asociații profesionale este să:
Membrii Asociației recunosc că rezultatele clienților lor sunt meritul acestora, în urma intențiilor, alegerilor și acțiunilor proprii, susținute de efortul și suportul procesului de coaching. Membrii Asociației recunosc și respectă prezentul Statut și Codul Etic Profesional al Asociației (parte integrantă din prezentul statut).
CAP. I DENUMIREA
Art. 1 Denumirea Asociației este „ASOCIAȚIA ARC PRO PENTRU COACHING PROFESIONIST DIN ROMÂNIA” numită în continuare Asociație.
CAP. II FORMA JURIDICĂ
Art. 2 Asociația este o persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, non‐profit, non‐guvernamentală, apolitică, a cărei activitate se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanței de Guvern nr. 26/2000 precum și a celorlaltor reglementări legale ale statului român și în conformitate cu prevederile actului constitutiv al Asociației și ale prezentului statut.
Art. 3 Asociația se bazează pe principiul deplinei autonomii, a independenței economice și decizionale.
CAP. III SEDIUL
Art. 4 Asociația își are sediul social în București, str. Fabrica de Chibrituri nr. 16, ap. 2, sector 4.
Art. 5 Modificarea sediului social se poate face prin hotărârea Adunării Generale, cu respectarea prevederilor legale.
Art. 6 Asociația poate înființa filiale și sucursale sau poate deschide birouri în țară sau străinătate.
Art. 7 Asociația se poate afilia la federații sau alte structuri asociative din țară sau străinătate.
CAP. IV DURATA DE FUNCȚIONARE
Art. 8 Asociația va funcționa pe termen nelimitat, dizolvarea și lichidarea sa făcându-se în condițiile legislației în vigoare și ale prezentului statut.
CAP. V SCOP, MISIUNE, VIZIUNE, IDENTITATE ȘI VALORI
Art. 9 Scopul Asociației: Membrii Asociației se asociază în mod deschis și neexclusiv în scopul reprezentării intereselor profesioniștilor în coaching, pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în sistemul socio-economic românesc.
Art. 10 Misiunea Asociației: susținerea și catalizarea evoluției comunității de coaching profesionist din România.
Art. 11 Identitatea Asociației: Asociația este un spațiu (nod de întâlnire, hub) al persoanelor și organizațiilor interesate în susținerea valorilor și practicilor coachingului profesionist.
Art. 12 Valorile fundamentale care stau la baza funcționării Asociației sunt: integritate, excelență profesională, respectarea diversității.
Art. 13 Asociația susține aplicarea în România a standardelor naționale și internaționale ale coachingului profesionist. Standardul național recunoscut de către Asociație este cel publicat de către Autoritatea Națională pentru Calificări pentru ocupația Specialist în activitatea de coaching – cod COR 242412.
Standardele internaționale recunoscute de către Asociație sunt cele ale următoarelor organizații profesionale:
Lista cu standardele naționale și internaționale de mai sus poate fi revizuită anual în Adunarea Generală, la propunerea Colegiului Director.
CAP. VI OBIECTIVE ȘI ACTIVITĂȚI
Art. 14 Asociația, cu implicarea și participarea directă a membrilor săi, derulează următoarele tipuri de activități:
Art. 15 Asociația poate stabili legături de colaborare cu organizații similare, cu alte instituții și persoane juridice sau fizice din țară și din străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.
CAP. VII MEMBRII ASOCIAȚIEI
Art. 16 Asociația are în componența sa următoarele categorii de membri:
Art. 17 Dosarul de aderare completat conform cerințelor prezentului statut se trimite numai în format electronic pe email la Secretarul Asociației, la adresa: secretar@arc-pro.ro, cu cc la vicepreedinte@arc-pro.ro și președinte@arc-pro.ro.
Art. 18 a) Persoana sau organizația care a depus dosarul complet de aderare conform cerințelor prezentului statut și a categoriei de membru în care se încadrează își susține personal candidatura (direct sau prin teleconferință) în proxima ședință a Colegiului Director.
Art. 19 Secretarul Asociației va ține la zi o evidență detaliată cu membrii acesteia precum și o arhivă securizată cu documentele electronice aferente statutului de membru și al plăților taxelor de aderare, taxelor de readerare și a cotizațiilor.
Art. 20 Drepturile generale ale membrilor Asociației:
Art. 21 Obligațiile generale ale membrilor Asociației:
CAP. VIII MEMBRU COACH ACREDITAT (PERSOANĂ FIZICĂ)
Art. 22 Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii coachi acreditați:
Art. 23 Dosarul de aderare la Asociație ca membru coach acreditat va conține:
Art. 24 Drepturi specifice pentru membrii coachi acreditați:
Art. 25 Obligații specifice pentru membrii coachi acreditați:
CAP. IX MEMBRU COACH AFILIAT (PERSOANĂ FIZICĂ)
Art. 26 Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii coachi afiliați:
Art. 27 Dosarul de aderare la în calitate de membru coach afiliat va conține:
Art. 28 Drepturi specifice pentru membrii coachi afiliați:
Art. 29 Obligații specifice pentru membrii coachi afiliați:
CAP. X MEMBRU SIMPATIZANT
Art. 30 Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii simpatizanți:
Art. 31 Dosarul de aderare la Asociație în calitate de membru simpatizant va conține:
CAP. XI MEMBRU ȘCOALA DE COACHING (PERSOANĂ JURIDICĂ)
Art. 32 Condiții de acces în Asociație pentru membrii școli de coaching:
Art. 33 Dosarul de aderare ca școală de coaching:
Art. 34 Drepturi specifice pentru membrii școli de coaching:
Art. 35 Obligații specifice pentru membrii școli de coaching:
CAP. XII MEMBRU ORGANIZAȚIE CARE OFERĂ SERVICII DE COACHING (PERSOANĂ JURIDICĂ)
Art. 36 Condiții pentru acces în Asociație pentru membri – organizație care oferă servicii de coaching:
Art. 37 Dosarul de aderare la ca membru organizație care oferă servicii de coaching va conține:
Art. 38 Drepturi specifice pentru membrii organizații care oferă servicii de coaching:
Art. 39 Obligații specifice pentru membrii organizații care oferă servicii de coaching:
CAP. XIII MEMBRU ORGANIZAȚIE DESCHISĂ CĂTRE COACHING (PERSOANĂ JURIDICĂ)
Art. 40 Condiții pentru acces în Asociație a membrilor organizații deschise către coaching:
a) este simpatizant al ideilor și soluțiilor pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în țara noastră.
Art. 41 Dosarul de aderare pentru membri organizații deschise către coaching va conține:
Art. 42 Drepturi specifice pentru membrii organizații deschise către coaching:
Art. 43 Obligații specifice pentru membrii organizații deschise către coaching:
CAP. XIV ALTE DISPOZIȚII PRIVIND MEMBRII
Art. 44 Colegiul Director poate supune Adunării Generale propunerea de a oferi titulatura de Membru de Onoare unor personalități recunoscute din domeniul coachingului, indiferent dacă este sau nu membru al Asociației. Membrii de Onoare nu au obligația achitării cotizației pe durata menținerii statutului de Membru de Onoare.
Art. 45 Colegiul Director poate supune Adunării Generale propunerea de a oferi o diplomă de merit acelor membri care au adus o contribuție deosebită dezvoltării organizației și/sau domeniului coachingului.
Art. 46 Membrii persoane fizice care întrunesc condițiile să treacă dintr-o categorie de membru în alta vor sesiza Colegiul Director. Dacă trecerea se face într-o categorie cu un cuantum mai mare al cotizației, solicitantul va aduce documentele susținătoare și va achita diferența de cotizație în cazul în care transferul se face cu mai mult de 6 luni înainte de data de valabilitate a cotizației anuale; dacă transferul se face cu mai puțin de 6 luni înainte de data de valabilitate a cotizației anuale, nu va mai achita diferența de cotizație. Dacă trecerea se face către o categorie cu un cuantum mai mic al cotizației, Asociația nu va restitui diferența de cotizație. Persoanele juridice vor putea trece de la o categorie de membru la alta numai la plata proximei cotizații anuale.
Art. 47 Pierderea calității de membru se realizează dacă este îndeplinită cel puțin una din următoarele condiții:
Pierderea calității de membru pentru situațiile prevăzute la pct. a)-e) se realizează prin intervenția Colegiului Director, care are dreptul ca după ascultarea în prealabil a persoanei în cauza să emită o decizie în acest sens pe baza probelor constatatoare.
Art. 48 a) Persoana care a avut calitatea de membru al Asociației în condițiile prezentului statut și și-a pierdut această calitate conform cu Art. 47 lit. b), d) sau e) se poate reînscrie ca membru în Asociație după 12 luni de la pierderea calității de membru, numai după ce prezintă dosarul complet de înscriere, este validat de către Colegiul Director și achită taxa de readerare, achitându-și și cotizația pentru anul în curs.
CAP. XV PATRIMONIUL INIȚIAL
Art. 49 Patrimoniul inițial al Asociației la data constituirii a fost format din activul inițial al Asociației alcătuit din aportul în bani al membrilor fondatori în valoare totală de 500 lei, vărsat în totalitate la data constituirii Asociației, consemnat în contul bancar pe numele și la dispoziția Asociației. Fondatorii Asociației au avut o contribuție în cote egale la constituirea patrimoniului inițial. Fondatorii Asociației sunt listați în Anexa 1.
CAP. XVI PATRIMONIUL ȘI VENITURILE
Art. 50 Veniturile obținute de Asociație pot proveni din:
Art. 51 Asociația va putea înființa societăți comerciale care desfășoară activități productive de prestări servicii, de exercitare de acte și fapte de comerț din care să rezulte venituri. După scăderea cheltuielilor și vărsarea impozitelor, veniturile astfel obținute vor fi folosite exclusiv în vederea realizării scopului propus și descris la Art. 9 al prezentului Statut.
Art. 52 Patrimoniul Asociației nu poate fi utilizat în alte scopuri decât acelea prevăzute în art. 9 al prezentului statut. Orice act juridic sau operațiune care contravine scopurilor Asociației nu produce efecte juridice.
Art. 53 Toate contribuțiile vor fi folosite după cum specifică donatorul. Administrarea contribuțiilor va fi condusă de către Colegiul Director, iar în lipsa acestuia de către Directorul Executiv, dacă acesta există.
Art. 54 Toate cheltuielile Asociației, și în special cele indirecte, vor fi orientate către un minim, în scopul obținerii unui cost redus al proiectelor și activităților Asociației.
Art. 55 Gestionarea patrimoniului și indicatorii financiari-economici ce se vor regăsi în raportul de venituri și cheltuieli se vor supune aprobării și controlului conform legislației în vigoare și a organelor de conducere ale Asociației.
Art. 56 Orice dobândire de bunuri și resurse financiare, indiferent de forma intrării lor în patrimoniul Asociației, va fi imediat consemnată în evidența acesteia, niciunei persoane nefiindu-i îngăduit a le utiliza decât cu acordul Colegiul Director, iar in lipsa acestuia de către Directorul Executiv, dacă acesta există.
Art. 57 Membrii Asociației sunt personal responsabili de angajamentele contractate în numele Asociației.
CAP. XVII COTIZAȚIA
Art. 58 Membrii Asociației au obligația plății cotizației anuale, în cuantumul și la termenul prevăzute de către prezentul statut.Art. 59 Cotizația reprezintă forma minimă de angajament al unui membru de susținere a funcționării Asociației.
Art. 60 În toate situațiile de pierdere a calității de membru sau renunțare la calitatea de membru, cât și în cazul excluderii, sumele depuse sub forma de taxe de înscriere sau cotizații anuale, precum și orice altă contribuție în bani acordată Asociației, nu se restituie.
Art. 61 Anual, în cadrul unei Adunări Generale organizate de preferință în trimestrul IV al anului, se votează cuantumul cotizației, a taxei de aderare și de readerare precum și a cuantumurilor minime pentru sponsorii principali/parteneri pentru următorul an, la propunerea Colegiului Director.
Art. 62 Perioada de valabilitate a cotizației anuale începe la 1 Ianuarie și se încheie la data de 31 Decembrie a anului calendaristic.
Art. 63 Pentru situații deosebite (plecare din țară pentru o perioadă mai lungă de 5 luni, boală gravă, situații deosebite care nu permit prezența la evenimente), membrii aflați în această situație pot beneficia prin decizia Colegiului Director, de o cotizație redusă cu 60%.
Art. 63¹ Pentru membri persoană fizică care preferă să adere în cuantumul activității de voluntariat, este necesară transmiterea unei declarații pe propria răspundere de onorare a angajamentului de a presta în medie 13 ore pe lună sau 156 ore anual activități corelate cu agenda Asociației, în interesul membrilor și al comunității coachilor profesioniști din România. Respectivele activități pot fi în zona de promovare a evenimentelor membrilor pe paginile de comunicare, website și social media ARC-Pro, sau de contribuție la atragerea de noi membri și parteneri pentru ARC-Pro, contribuție le organizarea evenimentelor ARC-Pro, și/ sau alte activități agreate împreună cu membrii Colegiului Director în baza propriilor opțiuni, competențe și abilități, așa cum vor fi acestea determinate împreună cu membrii Colegiului Director în baza solicitării viitorului membru.
CAP. XVIII CONDUCERE, ADMINISTRARE ȘI CONTROL
Art. 64 Organele de conducere ale Asociației sunt:
Art. 65 Organele administrative ale Asociației sunt:
Art. 66 Organele consultative ale Asociației sunt:
În situația în care numărul membrilor cu drept de vot ai Asociației este mai mic de 75, atribuțiile Comisiei de Etică precum și cele ale Comisiei Profesionale vor putea fi exercitate de către un singur organ consultativ care pentru perioada mandatului său va purta denumirea de Comisia Etică și Profesională, conform hotărârii Adunării Generale.
Art. 67 Organul de control al Asociației este Cenzorul său, Comisia de Cenzori, după caz.
CAP. XIX ADUNAREA GENERALĂ
Art. 68 Adunarea Generală este organul suprem de conducere al Asociației și este formată din totalitatea membrilor săi cu drepturi depline, validați, având fiecare câte un singur vot. Au drept de vot doar membrii care își respectă pe deplin angajamentele luate, în cazul membrilor persoană fizică care aderă în cuantumul activităților voluntare, respectiv au cotizația plătită la zi până cel târziu cu 20 zile calendaristice înainte de data Adunării Generale, în cazul membrilor care se înscriu cu plata cotizației.
Art. 69 Convocarea Adunării Generale ordinare sau extraordinare se poate face de una dintre următoarele entități:
Convocarea se face printr-un anunț transmis prin poșta electronică (email) transmis către toți membrii – cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data Adunării Generale. În anunț sunt stabilite data, ora, locul și ordinea de zi a ședinței.
Art. 70 Președinția Adunării Generale aparține președintelui Asociației sau, în lipsa acestuia, vicepreședintelui. Dacă atât președintele cât și vicepreședintele lipsesc, se va vota un membru al Consiliului Director care să prezideze Adunarea Generală. Dacă acest lucru nu este posibil, se va vota un membru coach acreditat care să prezideze Adunarea Generală.
Art. 71 Adunarea Generală este legal constituită în prezența a jumătate plus unu din totalul membrilor săi cu drepturi depline validați și cu cotizația achitată cel târziu cu 20 zile înainte de data Adunării Generale și adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenți. În cazul în care la prima convocare Adunarea Generală nu este statutară, se va convoca o nouă Adunare Generală care să aibă loc în decurs de 2 ore de la data și ora stabilite, cu respectarea prevederilor prezentului statut, iar hotărârile vor fi adoptate cu jumătate plus unu din totalul membrilor cu drepturi depline prezenți, oricare ar fi numărul acestora. În caz de egalitate, Președintele aflat în funcție decide.
Art. 72 La stabilirea existenței cvorumului se va considera ca număr de referință numărul de membri care au achitat cotizația pe anul în curs până cel târziu cu 20 zile înainte de data Adunării Generale. Convocatorul se va trimite în mod obligatoriu acestor membri.
Art. 73 Hotărârile de modificare a statutului, dizolvare și lichidare a Asociației se vor lua cu votul a două treimi din totalul membrilor prezenți ai Adunării Generale a Asociației, statutar constituite.Art. 74 Hotărârile luate de Adunarea Generală sunt obligatorii și pentru membrii care nu au luat parte la Adunarea Generală sau au votat împotrivă.
Art. 75 Dezbaterile și hotărârile adoptate se consemnează într-o minută care se ține într-un registru special de către secretarul Colegiului Director.
Art. 76 Membrii simpatizanți sunt invitați la Adunarea Generală dar fără drept de vot.
Art. 77 Asociația poate folosi simultan în timp real votul de la distanță (Skype/FaceTime etc. sau teleconferință).
Art. 78 Votul poate fi delegat prin împuternicire scrisă sub semnatură privată unui alt membru. În acest caz, membrul delegat va lua decizii valabile și pentru membrul delegatar. Membrii delegatari se consideră prezenți pentru realizarea cvorumului. Un membru nu poate să aibă mai mult de o delegație.
Art. 79 Votul în cadrul Adunării Generale se exprimă liber, deschis, în afara de situațiile când Adunarea Generală decide votarea în secret.
Art. 80 Adunarea Generală este organul suprem de conducere a Asociației și are următoarele atribuții:
Adunarea Generală își poate delega o parte din atribuții către Colegiul Director.
CAP. XX COLEGIUL DIRECTOR
Art. 81 Colegiul Director este organul de conducere curentă al Asociației. Colegiul Director exercită conducerea Asociației în perioada dintre sesiunile Adunării Generale și hotărăște în toate problemele ce intră în competența sa. Colegiul Director este răspunzător pentru întreaga activitate în fața Adunării Generale.
Art. 82 Mandatul membrilor Colegiului Director este de 2 ani, cu posibilitatea realegerii în Colegiul Director indiferent de funcție, pentru maxim două mandate consecutive.
Art. 83 Alegerea membrilor Colegiului Director se va face într-o Adunare Generală care va avea loc în trimestrul IV al anului, mandatul lor începând la data de 1 ianuarie a anului următor.
Art. 84 În perioada de la Adunarea Generală în care s-a votat un nou Colegiu Director și până la data de 1 ianuarie a anului următor (interval care este de dorit să dureze între 1 și 2 luni), Colegiul Director nou ales lucrează împreună cu Colegiul Director care își termină mandatul, pentru tranziția fluentă și completă a tuturor informațiilor și a operațiunilor, asigurând astfel continuitatea activităților Asociației.
Art. 85 La finalizarea mandatului său Colegiul Director trebuie să se asigure că predă următorului Colegiu Director un sold bănesc pozitiv suficient pentru asigurarea activității până la următoarea sesiune de încasare a cotizațiilor, proporțional cu bugetul anual al Asociației.
Art. 86 Poate fi ales în Colegiul Director orice persoană care este membru al Asociației care întrunește condițiile următoare:
O persoană care a fost aleasă în organele de conducere al Asociației și nu și-a onorat angajamentele din motive imputabile ei nu este eligibilă în următoarele 2 mandate (minimum 4 ani).
Art. 87 Colegiul Director este alcătuit din 5 persoane, având în componență sa minimum câte un membru din fiecare categorie de membrii acreditați și afiliați. Candidatura este nominală și specifică pe următoarele funcții:
Atribuțiile operaționale ale Asociației sunt îndeplinite de către membrii Colegiului Director, pe bază de acord scris încheiat cu Colegiul Director în exercițiu semnat în maximum 30 zile de la data Adunării Generale în care au fost aleși.
În cazul în care, după alegerile în Adunarea Generală, Colegiul Director în exercițiu constată că nu sunt îndeplinite condițiile minime pentru organizarea operațională a viitorului Colegiu Director, acesta va putea convoca o Adunare Generală extraordinară pentru remedierea situației, în maxim 45 de zile de la data Adunării Generale anterioare.
Art. 88 Odată cu alegerea membrilor Colegiului Director se vor alege și 3 supleanți, care vor ocupa locurile eventual vacantate până la următoarele alegeri. Dacă un loc este vacantat, din diferite motive, poziția sa este preluată de supleantul care a fost ales ca membru supleant în Colegiul Director și la precedenta Adunare Generală a ocupat poziția imediat inferioară ca număr de voturi exprimate. Supleanții pot participa la ședintele Colegiului Director numai cu drept de vot consultativ.
Art. 89 Fiecare membru al Colegiului Director răspunde în mod individual pentru actele și faptele sale în fața Adunării Generale și în fața legii, în cazul aducerii de prejudicii materiale sau morale Asociației sau în cazul încălcării legislației sau a dispozițiilor primite în scris.
Art. 90 a) Pe toată durata mandatului, membrii Colegiului Director au îndatorirea să își achite cotizațiile la zi, în condițiile în care Membrul este reprezentantul desemnat al unei Organizații sau școli care achită cotizație.
Art. 91 Președintele convoacă ședințele ordinare ale Colegiului Director, precizând ordinea de zi. Pentru gestionarea situațiilor excepționale, ședințele extraordinare ale Colegiului Director pot fi convocate de către oricare membru al Colegiului Director cu cel puțin 48 de ore înainte, precizând ordinea de zi.
Art. 92 Colegiul Director se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie. Convocarea Colegiului se face de către Președintele acestuia. Ședința Colegiului Director se consideră legal constituită dacă sunt prezenți în persoană sau în direct de la distanță prin mijloace de teleconferință, minim 3 dintre membrii Colegiului. În scopul validării deciziilor Colegiului Director se iau în considerare și voturile membrilor Colegiului Director exprimate în scris față de subiectele din agenda ședinței comunicată anterior. Deciziile Colegiului Director se adoptă în scris cu minim 3 voturi și se comunică în următoarele 48 de ore și membrilor Colegiului Director care au absentat.
Art. 93 Colegiul Director are următoarele atribuții generale:
Art. 94 Colegiul Director are următoarele atribuții specifice minimale:
Art. 95 Președintele are următoarele atribuții:
Președintele îndeplinește alte sarcini stabilite de Colegiul Director sau Adunarea Generală. În lipsa Președintelui, atribuțiile sale sunt preluate de Vicepreședinte. Când lipsesc atât Președintele, cât și Vicepreședintele, atribuțiile revin unuia dintre membrii Colegiului Director, delegat de Președinte. Toate operațiunile financiare derulate de Asociație vor fi semnate de Președinte sau de persoanele expres împuternicite de acesta.
Președintele angajează Directorul Executiv, dacă această funcție poate fi finanțată în mandatul respectiv și este supervizorul acestuia. În cazul în care nu există un Director Executiv angajat și nici un Birou Executiv activ, atunci atribuțiile operaționale ale Asociației sunt îndeplinite de către membrii Colegiului Director, pe bază de acord scris.
Art. 96 Vicepreședintele are următoarele atribuții:
Art. 97 În îndeplinirea atribuțiilor administrative în cadrul Asociației, Colegiul Director poate numi un birou executiv (neremunerat) și un Director Executiv (care poate fi remunerat), care pot îndeplini – prin mandat expres semnat de toți membrii Colegiului Director – una sau mai multe atribuții strict administrative ale Colegiului Director sau ale Președintelui. Odată cu numirea Directorului Executiv, prin procesul verbal al ședinței Colegiului Director, se vor prevedea atribuțiile acestuia precum și limitele și condițiile mandatului. Directorul Executiv precum și membrii biroului executiv pot să nu fie membri ai Asociației.
Art. 98 În funcție de posibilitățile și nevoile desfășurării activității specifice, Asociația va putea avea personal operativ angajat sau prestator de servicii cu contracte civile, în condițiile și limitele ce se vor stabili de Colegiul Director și cu respectarea legislației în vigoare. În funcție de necesități, Asociația ar putea angaja cheltuieli de colaborare cu terțe firme sau persoane, din țară sau străinătate sau instituții specializate, pentru realizarea unor activități ori operațiuni specifice, pentru care nu dispune de personal sau logistică.
CAP. XXI CENZORUL / COMISIA DE CENZORI
Art. 99 Cenzorul este organul de control financiar intern al Asociației, fiind ales în funcție de către Adunarea Generală pentru o perioadă de trei ani sau până la următoarele alegeri ale organului de conducere ale Colegiului Director. După numire, Cenzorul se bucură de independență în exercitarea atribuțiilor ce îi revin.
Odată cu alegerea Cenzorului, Adunarea Generală va alege și un supleant al Cenzorului, care să asigure continuitatea activității până la proximele alegeri.
Art. 100 În situația în care Asociația va avea mai mult de 100 de membri înscriși până la data întrunirii ultimei Adunări Generale, controlul financiar intern se exercită de către o Comisie de Cenzori. Comisia de Cenzori va fi alcătuită dintr-un număr impar de membri, din care cel puțin unul va fi contabil autorizat sau expert contabil autorizat. Membrii Colegiului Director nu pot fi cenzori.
Art. 101 Pentru activitatea depusă, cenzorul poate primi o indemnizație. Cenzorul poate renunța la funcția sa cu un preaviz de 30 de zile. Cenzorul este răspunzător în fața Adunării Generale și a legii pentru eventualele neglijențe în îndeplinirea atribuțiilor.
Art. 102 În realizarea competenței sale, cenzorul sau, după caz, Comisia de Cenzori:
Art. 103 Cenzorul sau comisia de cenzori își va exercita periodic controlul, dar nu mai puțin de o dată pe an.
Art. 104 Regulile generale de organizare și funcționare ale Comisiei de Cenzori se aprobă de Adunarea Generală. Comisia de Cenzori își poate elabora un regulament intern de funcționare.
CAP. XXII ORGANIZAREA ORGANELOR CONSULTATIVE
Art. 105 Organele consultative ale Asociației se organizează la inițiativa membrilor și cu aprobarea Colegiului Director, atunci când exprimă un interes real care garantează o activitate susținută și utilă pentru membrii săi. Organele consultative se organizează pentru a acoperi domenii majore ale intereselor profesionale.
Art. 106 Dizolvarea organului consultativ se poate face prin autodizolvare sau prin hotărârea Colegiului Director, atunci când se constată absența unei activități semnificative pe durata a 9 luni consecutive sau dacă, prin activitatea sa, contravine statutului prezent.
Art. 107 Organele consultative își vor elabora propriul regulament de funcționare, fără a contraveni statutului Asociației. Pot face obiectul de reglementare prin regulamentul de funcționare propriu numai aspectele care nu sunt reglementate de către prezentul statut. Regulamentul de funcționare al fiecărui organ consultativ va fi aprobat inițial de către Colegiul Director și va fi apoi supus aprobării proximei Adunări Generale. Fiecare organ consultativ va fi condus de către un președinte și un secretar. Președintele fiecărui organ consultativ va prezenta un raport anual de activitate în Adunarea Generală, raport ce va fi prezentat Colegiului Director cu minimum o lună înainte de Adunarea Generală. Organele consultative pot solicita fonduri din bugetul Asociației pentru activitățile incluse în programul propriu, fonduri care pot fi alocate prin decizie a Colegiului Director. Președintele fiecărui organ consultativ are dreptul de a participa la ședințele Colegiului Director, cu drept de vot consultativ.
CAP. XXIII COMISIA PROFESIONALĂ
Art. 108 Membrii Comisiei Profesionale sunt persoane cu prestigiu profesional și autoritate morală și întrunesc următoarele criterii:
Comisia Profesională este compusă din 5 persoane, alese în Adunarea Generală.
Art. 109 Scop: se implică activ în colaborarea cu alte organe și organisme naționale și internaționale pentru aplicarea standardelor ocupaționale din sfera coachingului.
Art. 110 Organizare:
CAP. XXIV COMISIA DE ETICĂ
Art. 111 Membrii săi sunt persoane cu prestigiu profesional și autoritate morală și întrunesc următoarele criterii:
Comisia de etică este constituită din 3 persoane, alese în Adunarea Generală.
Art. 112 Scop:
Art. 113 Organizare:
CAP. XXV FORUMUL FORMATORILOR ÎN COACHING
Art. 114 Membri: orice școală de coaching membră a Asociației face parte implicit din Forumul formatorilor în coaching din România, cu două fotolii în forum, cu un singur drept de vot.
Art. 115 Scop:
Art. 116 Organizare:
CAP. XXVI COTIZAȚIILE
Art. 117 Cu excepția membrilor persoane fizice care optează să se înscrie prin angajamentul de a contribui cu 13 ore lunar respectiv 156 ore anual, dispozițiile următoare se aplică tuturor membrilor în funcție de categorie.
Art. 118 a) Cotizația anuală care se achită integral până la data de 1 ianuarie a fiecărui an calendaristic, respectiv pro-rata (costul lunar) care se achită într-o singură tranșă corespunzător numărului de luni calendaristice rămase între data înscrierii și data de 31 decembrie a anului pentru care se achită cotizația, sunt:
480 RON (40 RON pe lună) membru acreditat (persoană fizică);
360 RON (30 RON pe lună) membru afiliat (persoană fizică);
240 RON (20 RON pe lună) membru simpatizant (persoană fizică);
1.080 RON (90 RON pe lună) – membru școala de coaching (persoană juridică);
480 RON (40 RON pe lună) – membru – organizație furnizoare de servicii de coaching (persoană juridică);
480 RON (40 RON pe lună) – membru organizație deschisă către coaching (persoană juridică);
b)100 lei reprezintă taxa de readerare pentru membrii care din opțiune personală sau orice alte motive și-au pierdut la un moment dat calitatea de membru și vor să o redobândească în condițiile prevederilor prezentului statut. De la acest articol fac excepție membrii prevăzuți la art. 88 b.
Art. 119 Cuantumul minim anual al sponsorizărilor pentru sponsorii parteneri prezentați ca atare în cadrul evenimentelor este:
5000 lei partener sponsor principal;
2000 lei partener sponsor.
Art. 120 Pentru membrii noi care aderă la Asociație pe parcursul unui an calendaristic, plata cotizației anuale se face pro-rata în funcție categoria de membru și de numărul de luni rămase din anul în curs.
Art. 121 Titulatura de membru de onoare – membru care beneficiază de aderare cu titlu gratuit, pe viață și deci drepturile aferente acestui statut acordat de către o adunare generală legal constituită, nu pot fi retrase decât de către o altă adunare generală legal constituită, în cazul în care membrul a încălcat dispozitiiile prezentului statut, în special prevederile. art 47.
CAP XXVII DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA
Art. 122 Dizolvarea și lichidarea Asociației se face în situațiile prevăzute de lege. Trecerea patrimoniului rezultat dupa lichidare către o persoană juridică nonprofit, având un obiect de activitate apropiat de cel al Asociației, se decide de către Adunarea Generală prin votul majorității simple a membrilor prezenți.
CAP. XXVIII DISPOZIȚII FINALE
Art. 123 Asociația are ștampilă proprie, siglă, antet și alte însemne proprii. Forma și dimensiunile acestora se stabilesc de către Colegiul Director cu respectarea dispozițiilor legale și metodologiei corespunzătoare.
Art. 124 Corespondența și actele emanând de la Asociație vor avea un antet care cuprinde denumirea Asociației, sediul, numărul de cont bancar, banca și sigla.
Art. 125 Potrivit resurselor și nevoilor financiare, asociația va putea dobândi și folosi, în condițiile legii, bunuri mobile și imobile necesare realizării scopului și obiectului de activitate.
Art. 126 Prevederile prezentului statut se completează cu dispozițiile legale care reglementează înființarea și organizarea asociațiilor.
Art. 127 Modificările și completările prezentului statut se fac prin hotărâri ale Adunării Generale în condițiile legii și a prezentului statut
Art. 128 Prezentul statut a fost redactat în conformitate cu deciziile Adunării Generale din data de 31 ianuarie 2021 în 7 (șapte) exemplare, fiecare cu valoare de original.