ARC Pro - Asociatia pentru Coaching Profesionist din Romania

Aboneaza-te la newsletter | Peste 2000 de abonati

Statutul Asociatiei pt. Coaching Profesionist din Romania ARC Pro (2014)

PREAMBUL

Fondată în anul 2008, Asociația Română pentru Coaching (denumire inițială Asociația Romanian Coach Guild – ARC) este o organizație profesională independentă, nonprofit cu misiunea de a susține dezvoltarea profesiunii de coaching în comunitățile de limba română.

Ca organizație națională deschisă și neexclusivă, ea cuprinde membri din toată România și poate cuprinde în rândurile sale și membri din alte țări care își desfășoară activitatea de coaching în România și doresc să se alăture acestei comunități profesionale.

ARC reunește între membrii săi coachi acreditați de organisme profesionale internaționale abilitate, coachi certificați profesional de către organisme autohtone abilitate, școli de coaching, organizații care oferă servicii de coaching, afiliați și simpatizanți ai ideilor și soluțiilor pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în țara noastră.

Asociația Română pentru Coaching – ARC aderă la acea formulă de coaching care onorează clientul ca expert în viața și munca sa și respectă clientul ca om creativ, integru și plin de resurse. Coachingul este o relație sustinuță profesionist care permite oamenilor să performeze semnificativ și cu rezultate remarcabile în viețile lor, în carierele și organizațiile lor.

Coachingul susține și accelerează demersurile clientului spre progres, punând accentul pe conștientizarea alegerilor personale bazate pe valorile proprii din procesul evocat de client.

Coachingul se concentrează pe situația actuală a clientului și pe ceea ce el dorește să obțină, să dobândească, să facă în viitorul său. Coachingul întarește responsabilitatea clientului în alegerile și opțiunile sale în trăirea vieții așa cum și-o dorește.

Procesul de coaching oferă suportul necesar ca oamenii să adâncească rezultatele învățării lor în diverse domenii, să obțină rezultate practice mai bune, să-și îmbunătățească  calitatea vieții, așa cum fiecare o definește.

Bazat pe aceste premise, responsabilitatea fiecărui coach membru al acestei asociații profesionale este să:
a) descopere, clarifice și să se alinieze la ceea ce clientul dorește să dobândească;

b) încurajeze clientul să se autodescopere;

c) opteze pentru soluțiile și strategiile alese de însuși clientul;

d) mențină și susțină responsabilitatea și răspunderea clientului;

e) să se preocupe continuu de propria evoluție profesională și personală.

Membrii Asociației recunosc că rezultatele clienților lor sunt meritul acestora, în urma intențiilor, alegerilor și acțiunilor proprii, susținute de efortul și suportul procesului de coaching. Membrii Asociației recunosc și respectă prezentul Statut și Codul Etic Profesional al Asociației (parte integrantă din prezentul statut).

CAP. I DENUMIREA

Art. 1  Denumirea Asociației este „ASOCIAȚIA ROMÂNĂ PENTRU COACHING – ARC” numită în continuare Asociație său ARC. Abrevierea folosită va fi ARC.

CAP. II FORMA JURIDICĂ

Art. 2  Asociația este o persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, non‐profit, non‐guvernamentală, apolitică, a cărei activitate se derulează în conformitate cu prevederile Ordonanței de Guvern nr. 26/2000 precum și a celorlaltor reglementări legale ale Statului Român și în conformitate cu prevederile actului constitutiv al Asociației și ale prezentului statut.

Art. 3  Asociația se bazează pe principiul deplinei autonomii, a independenței economice și decizionale.

CAP. III SEDIUL

Art. 4  Asociația își are sediul social in București, str. Fabrica de Chibrituri nr. 16, ap. 2, sector 4.

Art. 5  Modificarea sediului social se poate face prin hotărârea Adunării Generale, cu respectarea prevederilor legale.

Art. 6 Asociația poate înființa filiale și sucursale sau poate deschide birouri în țară sau străinătate.

Art. 7 Asociația se poate afilia la federații sau alte structuri asociative din țară sau străinătate.

CAP. IV DURATA DE FUNCȚIONARE

Art. 8  Asociația va funcționa pe termen nelimitat, dizolvarea și lichidarea sa făcându-se în condițiile legislației în vigoare și ale prezentului statut.

CAP. V SCOP, MISIUNE, VIZIUNE, IDENTITATE ȘI VALORI

Art. 9  Scopul Asociației: Membrii Asociației se asociază în mod deschis și neexclusiv în scopul reprezentării intereselor profesioniștilor în coaching, pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în sistemul socio-economic românesc.

Art. 10  Misiunea Asociației: ARC are ca misiune susținerea și catalizarea evoluției comunității de coaching profesionist din România.

Art. 11  Identitatea Asociației: ARC este un spațiu (nod de întâlnire, hub) al persoanelor și organizațiilor interesate în susținerea valorilor și practicilor coachingului profesionist.

Art. 12  Valorile fundamentale care stau la baza funcționării Asociației sunt: integritate, excelență profesională, respectarea diversității.

Art. 13  Asociația susține aplicarea în România a standardelor naționale și internaționale ale coachingului profesionist. Standardul național recunoscut de către ARC este cel publicat de către Autoritatea Națională pentru Calificări pentru ocupația Specialist în activitatea de coaching – cod COR 242412.

Standardele internaționale recunoscute de către ARC sunt cele ale următoarelor organizații profesionale:

a) European Mentoring and Coaching Council (EMCC);

b) European Coaching Federation (EuCF);

c) Internațional Coaching Federation (ICF);

d) Internațional Association of Coaching Institutes (ICI);

e) Internațional Institute of Coaching and Mentoring (IIC&M);

f) Internațional Association of Coaching (IAC);

g) Association for Coaching (AC).

Lista cu standardele naționale și internaționale de mai sus poate fi revizuită anual în Adunarea Generală, la propunerea Colegiului Director.

CAP. VI   OBIECTIVE ȘI ACTIVITĂȚI

Art. 14  Asociația derulează următoarele tipuri de activități:

a)    organizează ateliere, workshopuri, seminarii, conferințe, dezbateri publice, tabere, școli de vară;

b)    organizează evenimente și alte activități de sensibilizare a opiniei publice, potrivit legii;

c)    realizează, editează și difuzează cărți, site-uri web, publicații periodice (scrise sau electronice), pliante, afișe, broșuri, programe informatice și alte materiale și produse informative;

d)    elaborează și / sau dezvoltă programe proprii și în regim de parteneriat public-privat cu instituții și organizații din țară și din străinătate;

e)    dezvoltă activități economice directe în vederea autofinanțării, în concordanță cu scopul Asociației;

f)     colectează și oferă cu acuratețe informații reale, utile și relevante referitoare la membrii săi către publicul  larg, cu acordul acestora;

g)    se implică direct în elaborarea, dezvoltarea și punerea în practică a unor standarde profesionale naționale și internaționale în practica de coaching.

Art. 15  Asociația poate stabili legături de colaborare cu organizații similare, cu alte instituții și persoane juridice sau fizice din țară și din străinătate, pentru îndeplinirea scopului propus.

CAP. VII MEMBRII ASOCIAȚIEI

Art. 16  Asociația are în componența sa următoarele categorii de membri:

a)    C1 coach cu acreditare internațională (persoană fizică);

b)    C2 coach cu certificare ANC, fără acreditare internațională (persoană fizică);

c)    C3 coach cu formare în coaching (non-ANC) finalizată, fără acreditare internațională (persoană fizică);

d)    S1 simpatizant (persoană fizică);

e)    O1 furnizor de servicii de coaching (organizație);

f)     O2 școala de coaching (organizație);

g)    S2 organizație deschisă către coaching (organizație).

Art. 17  Dosarul de aderare completat conform cerințelor prezentului statut se depune la Colegiul Director atât în formă tiparită pe hârtie cât și în format electronic.

Art. 18  Persoana sau organizația care a depus dosarul complet de aderare conform cerințelor prezentului statut și a categoriei de membru în care se încadrează își susține personal candidatura (direct sau prin teleconferință) în proxima ședință CD ARC, după achitarea taxei de aderare. Validarea ca membru ARC se face prin emiterea unei decizii de validare semnată de către membrii CD ARC sau, în cazul în care nu îndeplinește criteriile, prin emiterea unei decizii motivate de refuz al acceptării sale ca membru.

Art. 19  Colegiul Director va ține la zi o evidență detaliată cu membrii Asociației precum și o arhivă cu documentele aferente statutului de membru și al plăților taxelor de aderare, taxelor de readerare și a cotizațiilor.

Drepturi generale ale membrilor ARC

a)    să participe la activitățile organizate de Asociație;

b)    să beneficieze de reducere la evenimentele organizate de Asociație, în cuantum minim de 20% față de prețul de listă, conform deciziilor Colegiului Director;

c)    să propună măsuri de îmbunătățire a activităților Asociației;

d)    să aibă acces ca participant fără drept de vot la orice activitate a organelor de conducere și a celor consultative ale Asociației;

e)    să se adreseze nemijlocit tuturor organelor Asociației și să primească informațiile solicitate;

f)     să beneficieze de toate serviciile prestate de Asociație și destinate membrilor săi;

g)    să se retragă din Asociație oricând dorește.

Obligații generale ale membrilor ARC

a)    să respecte prevederile Statutului, ale Codului Etic Profesional și hotărârile organelor de conducere ale Asociației;

b)    să nu folosească titulatura de membru ARC dacă nu îndeplinesc condițiile necesare stipulate în Statut, dacă nu au fost validați ca atare de către CD, dacă nu și-au achitat cotizația la zi, sau dacă s-au retras / au fost excluși din Asociație;

c)    să aducă în scris la cunoștința CD ARC și în termen de cel mult 10 zile lucrătoare orice modificare apărută în datele sale de identificare sau de stare civilă, în situația pregătirii sau a activității sale profesionale sau în statusul acreditării sale internaționale emisă de către una din organizațiile menționate la art. 13;

d)    să platească cotizația la termenul și cuantumul stabilite anual în AG;

e)    să acționeze pentru îndeplinirea scopului și obiectivelor Asociației și să contribuie la realizarea actiunilor propuse de Asociație;

f)     să nu desfășoare activități politice în cadrul sau cu ocazia manifestărilor organizate de Asociație;

g)    să păstreze confidențialitatea informațiilor, desemnate ca fiind de interes specific ARC;

h)    să nu desfășoare activități care să aducă prejudicii legale, morale, de imagine și materiale Asociației;

i)      să iși completeze toate rubricile obligatorii ale profilului său, conform deciziilor CD.

CAP. VIII  MEMBRU C1 – COACH CU ACREDITARE INTERNAȚIONALĂ (PERSOANĂ FIZICĂ)

Art. 20  Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii C1 (cu acreditare internațională):

a)    este acreditat la zi la orice nivel de către organismele internaționale descrise la Art. 13 din prezentul statut.

Art. 21  Dosarul de aderare la ARC ca membru C1 (cu acreditare internațională) va conține:

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    diplomele de absolvire împreună cu detalii despre durata și tipul orelor de formare (foaia matricolă);

c)    dovada acreditării profesionale internaționale valabilă la zi de către una din organizațiile menționate în art. 13;

d)    copie după actul de identitate;

e)    două scrisori de recomandare din partea a doi membri C1 ARC (cu acreditare internațională);

f)     declarație privind datele de contact utilizate în relația cu ARC (email, telefon) – care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației inclusiv pentru convocarea la AG;

g)    CV complet pentru arhiva ARC;

h)    prezentarea profesională care va fi publicată pe site-ul ARC;

i)      fotografie în format electronic, care va fi publicată pe site-ul ARC;

j)      dovada plății taxei de aderare.

Art. 22  Drepturi specifice pentru membrii C1 (cu acreditare internațională):

a)    să își exprime votul în Adunarea Generală;

b)    să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației, în conformitate cu prevederile prezentului statut;

c)    să beneficieze de prezentarea profilului propriu pe site în secțiunea dedicată categoriei de membri din care face parte, cu menționarea exclusiv documentată către CD ARC a formărilor și a orelor de experiență menționate în profil;

d)    să utilizeze alături de nume, calitatea de „Membru ARC – coach cu acreditare internațională”, urmată de anul pentru care se face referire la calitatea de membru

e)    să afișeze badge-ul care atestă calitatea sa de membru C1 ARC;

f)     să recomande primirea de noi membri;

g)    să fie inclus implicit în lista de invitați către care se lansează apelul de a vorbi/ facilita în cadrul evenimentelor organizate de către ARC sau în parteneriat (lista finală de speakeri/facilitatori fiind decisă de câtre CD ARC la fiecare eveniment);

h)    să publice articole pe blogul ARC, după aprobarea acestora de către CD ARC;

i)      să i se promoveze evenimentele de coaching în calendarul de evenimente cu indicarea specifică a nivelului său de formare sau a calității în care participă la eveniment.

Art. 23  Obligații specifice pentru membrii C1 (cu acreditare internațională):

a)    să ofere în fiecare an un minim de 3 sesiuni de mentorat, gratuit sau la un preț maximal de 50 euro (echivalentul în lei la cursul BNR), unuia sau mai multor membri ARC din secțiunile C2 și C3, la solicitarea acestora;

b)    să susțină Asociația prin promovarea către propriile baze de date a evenimentelor majore organizate de aceasta prin trimiterea minimum o dată a mesajului de promovare pus la dispoziție de ARC pentru fiecare eveniment.

CAP. IX  MEMBRU C2 – COACH CU CERTIFICARE ANC (PERSOANĂ FIZICĂ)

Art. 24  Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii C2 (cu certificare ANC):

a)    a finalizat o formare specifică în coaching certificată ANC.

Art. 25  Dosarul de aderare la ARC ca membru C2 (cu certificare ANC) va conține:

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    diplomele de absolvire împreună cu detalii despre durata și tipul orelor de formare (foaia matricolă);

c)    dovada certificării ANC (certificat de absolvire cu recunoaștere națională însoțit de supliment descriptiv în care se precizează competențele profesionale dobândite);

d)    copie după actul de identitate;

e)    două scrisori de recomandare din partea a doi membri C1 sau C2 ARC (cu acreditare internațională sau cu certificare ANC);

f)     declarație privind datele de contact utilizate în relația cu ARC (email, telefon)- care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației inclusiv pentru convocarea la AG;

g)    CV complet pentru arhiva ARC;

h)    prezentarea profesională care va fi publicată pe site-ul ARC;

i)      fotografie în format electronic, care va fi publicată pe site-ul ARC;

j)      dovada plății taxei de aderare.

Art. 26  Drepturi specifice pentru membrii C2 (cu certificare ANC):

a)    să își exprime votul în Adunarea Generală;

b)    să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației, în conformitate cu prevederile prezentului statut;

c)    să utilizeze alături de nume, calitatea de „Membru ARC- coach cu certificare ANC”, urmată de anul pentru care se face referire la calitatea de membru;

d)    să beneficieze de prezentarea profilului propriu pe site în secțiunea dedicată categoriei de membri din care face parte, cu menționarea exclusiv documentată către CD ARC a formărilor și a orelor de experiență menționate în profil;

e)    să afișeze badge-ul care atestă calitatea sa de membru C2;

f)     să recomande primirea de noi membri C2 sau C3;

g)    să fie inclus implicit în lista de invitați către care se lansează apelul de a vorbi/ facilita în cadrul evenimentelor organizate de către ARC sau în parteneriat (lista finală de speakeri/facilitatori fiind decisă de câtre CD ARC la fiecare eveniment);

h)    să publice articole pe blogul ARC, dupa aprobarea acestora de câăre CD ARC;

i)      să i se promoveze evenimentele de coaching în calendarul de evenimente cu indicarea specifică a nivelului său de formare sau a calității în care participă la eveniment;

j)      să primească 3 sesiuni de mentorat pe tema evoluției profesionale în coaching, din partea unui membru C1. Acest drept poate fi exercitat o singură dată.

Art. 27  Obligații specifice pentru membrii C2 (cu certificare ANC):

a)    să susțină Asociația prin promovarea către propriile baze de date a evenimentelor majore organizate de aceasta prin trimiterea minimum o dată a mesajului de promovare pus la dispoziție de ARC pentru fiecare eveniment.

CAP. X MEMBRU C3 COACH CU FORMARE SPECIFICĂ (PERSOANĂ FIZICĂ)

Art. 28  Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii C3 (coach cu formare specifică de coaching):

a)    au absolvit cel puțin o formare specifică de coaching de minim 60 ore;

Art. 29  Dosarul de aderare la ARC în calitate de membru C3 (coach cu formare specifică de coaching) va conține:

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    diplomele de absolvire împreună cu detalii despre durata și tipul orelor de formare specifică de coaching (foaia matricolă);

c)    copie după actul de identitate;

k)    două scrisori de recomandare din partea a doi membri C1 sau C2 ARC (cu acreditare internațională sau cu certificare ANC);

d)    declarație privind datele de contact utilizate în relația cu ARC (email, telefon)- care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației inclusiv pentru convocarea la AG;

e)    CV complet pentru arhiva ARC;

f)     prezentarea profesională care va fi publicată pe site-ul ARC;

g)    fotografie în format electronic, care va fi publicată pe site-ul ARC;

h)    dovada plății taxei de aderare.

Art. 30  Drepturi specifice pentru membrii C3 (coach cu formare specifică de coaching):

a)    să își exprime votul în Adunarea Generală;

b)    să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale Asociației, în conformitate cu prevederile prezentului statut;

c)    să utilizeze alături de nume, calitatea de „Membru ARC- coach cu formare specifică”, urmată de anul pentru care se face referire la calitatea de membru;

d)    să beneficieze de prezentarea profilului propriu pe site în secțiunea dedicată categoriei de membri din care face parte, cu menționarea exclusiv documentată către CD ARC a formărilor și a orelor de experiență menționate în profil;

e)    să primească 3 sesiuni de mentorat pe tema evoluției profesionale în coaching, din partea unui membru C1. Acest drept poate fi exercitat o singură dată.

Art. 31  Obligații specifice pentru membrii C3 (coach cu formare specifică de coaching):

a)    să susțină Asociația prin promovarea către propriile baze de date a evenimentelor majore organizate de aceasta prin trimiterea minimum o dată a mesajului de promovare pus la dispoziție de ARC pentru fiecare eveniment.

CAP. XI MEMBRU S1 SIMPATIZANT

Art. 32 Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii S1 (simpatizanți):

a)    este simpatizant al ideilor și soluțiilor pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în țara noastră.

Art. 33  Dosarul de aderare la ARC în calitate de membru simpatizant va conține:

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    copie după actul de identitate;

c)    declarație privind datele de contact utilizate în relatia cu ARC (email, telefon)- care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației, inclusiv pentru convocarea la AG;

d)    CV complet pentru arhiva ARC;

e)    fotografie în format electronic;

f)     dovada plății taxei de aderare.

CAP. XII MEMBRU O1 ȘCOALA DE COACHING (PERSOANĂ JURIDICĂ)

Art. 34  Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii O1 (școli de coaching):

a)    organizează o formare în coaching de minimum 60 ore.

Art. 35  Dosarul de aderare la ARC ca școală O1 (școli de coaching)

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    copie certificat înmatriculare firmă;

c)    copie CUI firmă;

d)    lista cu programele de formare;

e)    fișa formării (formular standard);

f)     CV, CI și foto formatori;

g)    documente acreditări, formare (ANC sau internaționale);

h)    declarație privind datele de contact utilizate în relația cu ARC (email, telefon)- care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației inclusiv pentru convocarea la AG;

i)      dovada plății taxei de aderare.

Art. 36  Drepturi specifice pentru membrii O1 (școli de coaching)

a)    să își exprime un vot în Adunarea Generală;

b)    să beneficieze de prezentarea profilului propriu pe site în secțiunea dedicată categoriei de membri din care face parte;

c)    să utilizeze alături de denumire, calitatea de „Membru ARC- școala de coaching”, urmată de anul pentru care se face referire la calitatea de membru;

d)    să afișeze badge-ul care atestă calitatea sa de membru O1;

e)    să recomande primirea de noi membri C1, C2 sau C3;

f)     să participe cu maxim două persoane la activitățile Forumul Formatorilor în Coaching din România conform prezentului statut, cu un singur vot decizional;

g)    să participe activ la programele Asociației în ceea ce privește reglementarea ocupațiilor din sfera coachingului pe piața din România;

h)    să beneficieze de prezentarea programelor sale în orice newsletter electronic consolidat, editat de către Asociație și transmis întregii sale baze de date;

i)      să fie implicit invitat ca speaker/facilitator la evenimentul anual dedicat special formărilor în coaching, organizat de către CD ARC de preferință în luna februarie a fiecărui an;

j)      să publice articole pe blog (cu conținut specific exclusiv dedicat prezentării de metode și tehnici de coaching, și nu de promovare a programelor de formare);

Art. 37  Obligații specifice pentru membrii O1 (școli de coaching)

a)    să ofere informații transparente, corecte și verificabile despre programele sale de formare, pentru a fi publicate în calendarul de evenimente ARC;

b)    să delege prin mandat de minim 1 an minimum un delegat principal și un delegat supleant în Forumul Formatorilor în Coaching;

c)    să susțină Asociația prin promovarea către propriile baze de date a evenimentelor majore organizate de aceasta prin trimiterea minimum o dată a mesajului de promovare pus la dispoziție de ARC pentru fiecare eveniment.

CAP. XIII MEMBRU O2: ORGANIZAȚIE CARE OFERĂ SERVICII DE COACHING (PERSOANĂ JURIDICĂ)

Art.38  Condiții pentru acces în Asociație pentru membrii O2 (organizație care oferă servicii de coaching):

a)    oferă servicii de coaching având asociați, personal angajat, colaboratori sau parteneri coachi care au parcurs o formare specifică în coaching de minim 60 de ore.

Art. 39  Dosarul de aderare la ARC ca și membru O2 (organizație care oferă servicii de coaching) va conține:

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    copie certificate înmatriculare firmă;

c)    copie CUI firmă;

d)    CV și foto coachi asociați, angajați, colaboratori sau parteneri care au parcurs o formare specifică în coaching de minim 60 de ore;

e)    declarație privind datele de contact utilizate în relația cu ARC (email, telefon)- care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației inclusiv pentru convocarea la AG;

f)     dovada plății taxei de aderare.

Art. 40  Drepturi specifice pentru membrii O2 (organizație care oferă servicii de coaching)

a)    să își exprime votul în Adunarea Generală;

b)    să beneficieze de prezentarea profilului propriu pe site în secțiunea dedicată categoriei de membri din care face parte;

c)    să utilizeze alături de denumire, calitatea de „Membru ARC- organizație care oferă servicii de coaching”, urmată de anul pentru care se face referire la calitatea de membru;

d)    să fie invitat ca speaker la evenimentele ARC cu prezentarea unor studii de caz privind aplicarea coachingului de către organizația proprie;

Art. 41  Obligații specifice pentru membrii O2 (organizație care oferă servicii de coaching)

a)    să susțină Asociația prin promovarea către propriile baze de date a evenimentelor majore organizate de aceasta prin trimiterea minimum o dată a mesajului de promovare pus la dispoziție de ARC pentru fiecare eveniment.

CAP. XIV MEMBRU S2: ORGANIZAȚIE DESCHISĂ CÂTRE COACHING (PERSOANĂ JURIDICĂ)

Art. 42  Condiții pentru acces în Asociație a membrilor S2 (organizație deschisă către coaching):

a)    este simpatizant al ideilor și soluțiilor pentru susținerea durabilă a unei culturi a coachingului în țara noastră.

Art. 43  Dosarul de aderare la ARC pentru membrii S2 (organizație deschisă către coaching) va conține:

a)    cererea prin care solicitantul acceptă Statutul și Codul Etic profesional;

b)    copie certificate înmatriculare firmă;

c)    copie CUI firmă;

d)    CV, CI și foto persoane de contact;

e)    declarație privind datele de contact utilizate în relația cu ARC (email, telefon)- care vor fi utilizate în toate comunicările Asociației inclusiv pentru convocarea la AG

f)     dovada plății taxei de aderare.

Art. 44  Drepturi specifice pentru membrii S2 (organizație deschisă către coaching):

a)    să beneficieze de prezentarea profilului propriu pe site în secțiunea dedicată categoriei de membri din care face parte;

b)    să participe la activitățile dedicate organizațiilor deschise către coaching;

c)    să fie invitat ca speaker la evenimentele ARC cu prezentarea unor studii de caz privind aplicarea coachingului în organizația proprie;

d)    să poată deveni sponsor (principal sau partener) al unui eveniment ARC, la solicitarea sa și prin decizia CD, această calitate putând fi acordată  ca urmare a unei sponsorizări în cuantum minim stabilit anual în AG, la propunerea CD, odată cu stabilirea cuantumului cotizațiilor.

Art. 45  Obligații specifice pentru membrii S2 (organizație deschisă către coaching):

a)    să susțină Asociația prin promovarea către propriile baze de date a evenimentelor majore organizate de aceasta prin trimiterea minimum o dată a mesajului de promovare pus la dispoziție de ARC pentru fiecare eveniment.

CAP. XV ALTE DISPOZIȚII PRIVIND MEMBRII

Art. 46  Colegiul Director poate supune Adunării Generale propunerea de a oferi titulatura de membru de onoare unor personalități recunoscute din domeniul coachingului, indiferent dacă este sau nu membru al Asociației.

Art. 47  Colegiul Director poate supune Adunării Generale propunerea de a oferi o diplomă de merit acelor membri care au adus o contribuție deosebită dezvoltării organizației și/sau domeniului coachingului.

Art. 48  Membrii persoane fizice care întrunesc condițiile să treacă dintr-o categorie de membru în alta vor sesiza Colegiul Director. Dacă trecerea se face într-o categorie cu un cuantum mai mare al cotizației, solicitantul va aduce documentele susținătoare și va achita diferența de cotizație în cazul în care transferul se face cu mai mult de 6 luni înainte de data de valabilitate a cotizației anuale; dacă transferul se face cu mai puțin de 6 luni înainte de data de valabilitate a cotizației anuale, nu va mai achita diferența de cotizație. Dacă trecerea se face către o categorie cu un cuantum mai mic al cotizației, Asociația nu va restitui diferența de cotizație. Persoanele juridice vor putea trece de la o categorie de membru la alta numai la plata proximei cotizații anuale.

Art. 49 Pierderea calității de membru se realizează dacă este îndeplinită cel puțin una din următoarele condiții:

a)    folosirea în mod oneros a titulaturii de membru al Asociației în condițiile în care persoana nu îndeplinește condițiile necesare pentru a fi membru și nu este recunoscută ca atare de către Asociație;

b)    neplata cotizației anuale în termen de max. 30 zile de la data limită prevazută în prezentul statut;

c)    prin săvârșirea de fapte evidente și care pot fi probate, care aduc atingere intereselor și prestigiului Asociației;

d)    pierderea sau expirarea acreditării profesionale conferite de unul sau mai multe dintre forurile internaționale menționate la art.13 atrage reîncadrarea în categoria care descrie cel mai corect situația profesională a membrului, reîncadrarea efectuându-se la inițiativa Colegiului Director sau la cererea membrului;

e)    la cererea membrului adresată în scris CD ARC;

f)     deces al persoanei sau încetarea existenței persoanei juridice membre;

g)    încetarea existenței Asociației;

Pierderea calității de membru pentru situațiile prevăzute la pct. a)-d) se realizează prin intervenția Colegiului Director, care are dreptul ca după ascultarea în prealabil a persoanei în cauza să emită o decizie în acest sens pe baza probelor constatatoare.

Art. 50  Persoana care a avut calitatea de membru ARC în condițiile prezentului statut și și-a pierdut această calitate conform cu  Art. 49 lit. b), d) sau e) se poate reînscrie ca membru în Asociație după 12 luni de la pierderea calității de membru, numai după ce prezintă dosarul complet de înscriere, este validat de către CD și achită taxa de readerare, achitându-și și cotizația pentru anul în curs. Persoana în cauză poate opta pentru plata retroactivă a cotizațiilor pe perioada întreruperii apartenenței la ARC, pentru păstrarea continuității. Persoana care a fost membru ARC și și-a pierdut calitatea de membru în situația Art. 49 lit. a) sau c) nu se mai poate reînscrie în Asociație pe o perioadă de 3 ani de la excluderea din Asociație.

CAP. XVI PATRIMONIUL INIȚIAL

Art. 51  Patrimoniul inițial al Asociației la data constituirii a fost format din activul inițial al Asociației alcătuit din aportul în bani al membrilor fondatori în valoare totală de 500 lei, vărsat în totalitate la data constituirii Asociației, consemnat în contul bancar pe numele și la dispoziția Asociației. Fondatorii Asociației au avut o contribuție în cote egale la constituirea patrimoniului inițial. Fondatorii Asociației sunt listați în Anexa 1.

CAP. XVII PATRIMONIUL ȘI VENITURILE

Art. 52  Veniturile obținute de Asociație pot proveni din:

a)    aporturile în numerar sau în natură ale membrilor, ulterioare înființării Asociației;

b)    cotizațiile membrilor;

c)    dobânzile și dividendele rezultate din plasarea sumelor disponibile, în condițiile legale;

d)    dividendele societăților comerciale înființate de Asociație, dacă este cazul;

e)    venituri realizate din activități economice directe;

f)     donații, sponsorizări sau legate;

g)    resurse obținute de la bugetul de stat sau de la bugetele locale;

h)    alte sume sau bunuri provenite din orice alte surse legale, din țară sau din străinatate și destinate realizării scopului Asociației;

i)      acțiuni de strângere de fonduri;

j)      contribuții ale simpatizanților, persoane fizice sau juridice;

k)    venituri din evenimentele proprii.

Art. 53  Asociația va putea înființa societăți comerciale care desfășoară activități productive de prestări servicii, de exercitare de acte și fapte de comerț din care să rezulte venituri. După scăderea cheltuielilor și vărsarea impozitelor, veniturile astfel obținute vor fi folosite exclusiv în vederea realizării scopului propus și descris la Art. 9 al prezentului Statut.

Art. 54  Patrimoniul Asociației nu poate fi utilizat în alte scopuri decât acelea prevăzute în art. 9 al prezentului statut. Orice act juridic sau operațiune care contravine scopurilor Asociației nu produce efecte juridice.

Art. 55  Toate contribuțiile vor fi folosite după cum specifică donatorul. Administrarea contribuțiilor va fi condusă de către CD, iar în lipsa acestuia de către Directorul Executiv, dacă acesta există.

Art. 56  Toate cheltuielile Asociației, și în special cele indirecte, vor fi orientate către un minim, în scopul obținerii unui cost redus al proiectelor și activităților Asociației.

Art. 57  Gestionarea patrimoniului și indicatorii financiari-economici ce se vor regăsi în raportul de venituri și cheltuieli se vor supune aprobării și controlului conform legislației în vigoare și a organelor de conducere ale Asociației.

Art. 58  Orice dobândire de bunuri și resurse financiare, indiferent de forma intrării lor în patrimoniul Asociației, va fi imediat consemnată în evidența acesteia, niciunei persoane nefiindu-i îngăduit a le utiliza decât cu acordul CD, iar in lipsa acestuia de către Directorul Executiv, dacă acesta există.

Art. 59  Membrii Asociației sunt personal responsabili de angajamentele contractate în numele Asociației.

CAP.  XVIII COTIZAȚIA

Art. 60  Membrii Asociației au obligația plății cotizației anuale, în cuantumul și la termenul prevăzute de către prezentul statut.

Art. 61  Cotizația reprezintă forma minimă de angajament al unui membru ARC de susținere a funcționării Asociației.

Art. 62 În toate situațiile de pierdere a calității de membru sau renunțare la calitatea de membru, cât și în cazul excluderii, sumele depuse sub forma de taxe de înscriere sau cotizații anuale, precum și orice altă contribuție în bani acordată Asociației, nu se restituie.

Art. 63  Anual, în cadrul unei Adunări Generale organizate de preferință în trimestrul IV al anului, se votează cuantumul cotizației, a taxei de aderare și de readerare precum și a cuantumurilor minime pentru sponsorii principali/parteneri pentru următorul an, la propunerea CD.

Art. 64  Perioada de valabilitate a cotizației anuale începe la 1 aprilie și se încheie la data de 31 martie a anului următor.

Art. 65  Pentru situații deosebite (plecare din țară pentru o perioadă mai lungă de 5 luni, boală gravă, situații deosebite care nu permit prezența la evenimente), membrii aflați în această situație pot beneficia prin decizia CD, de o cotizație redusă cu 60%.

CAP. XIX  CONDUCERE, ADMINISTRARE ȘI CONTROL

Art. 66  Organele de conducere ale Asociației sunt:

a) Adunarea Generală;

b) Colegiul Director.

Art. 67  Organele administrative ale Asociației sunt:

a) Biroul executiv.

Art. 68  Organele consultative ale Asociației sunt:

a) Comisia Profesională;

b) Comisia de Etică;

c) Forumul formatorilor în coaching.

În situația în care numărul membrilor cu drept de vot ai Asociației este mai mic de 75, atribuțiile Comisiei de Etică precum și cele ale Comisiei Profesionale vor putea fi exercitate de către un singur organ consultativ care pentru perioada mandatului său va purta denumirea de Comisia Etică și Profesională, conform hotărârii AG.

Art. 69  Organul de control al Asociației este Cenzorul său, Comisia de Cenzori, după caz.

CAP. XX ADUNAREA GENERALĂ

Art. 70  Adunarea Generală (denumită în continuare AG) este organul suprem de conducere al Asociației și este formată din totalitatea membrilor săi cu drepturi depline, validați, având fiecare câte un singur vot. Au drept de vot doar membrii cu cotizația plătită la zi până cel tarziu cu 20 zile calendaristice înainte de data Adunării Generale.

Art. 71  Convocarea Adunării Generale ordinare sau extraordinare se poate face de una dintre următoarele entități: Președinte ARC; cel puțin 2/3 din membrii Colegiului Director; cel puțin 1/3 din numărul membrilor cu drepturi depline ai Asociației validați și cu cotizația la zi. Convocarea se face printr-un anunț transmis prin poșta electronică (email) difuzat către toți membrii – cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte de data AG. În anunț sunt stabilite data, ora, locul și ordinea de zi a ședinței.

Art. 72  Președinția Adunării Generale aparține președintelui Asociației sau, în lipsa acestuia, vicepreședintelui. Dacă atât președintele cât și vicepreședintele lipsesc, se va vota un membru CD care să prezideze AG. Dacă acest lucru nu este posibil, se va vota un membru C1 care să prezideze AG.

Art. 73   Adunarea Generală este legal constituită în prezența a jumătate plus unu din totalul membrilor săi cu drepturi depline validați și cu cotizația achitată cel tarziu cu 20 zile înainte de data Adunării Generale și adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din membrii prezenți. În cazul în care la prima convocare Adunarea Generală nu este statutară, se va convoca o nouă Adunare Generală care să aibă loc în decurs de minim 15 zile calendaristice și maxim 30 zile calendaristice, cu respectarea prevederilor prezentului statut, iar hotărârile vor fi adoptate cu jumătate plus unu din totalul membrilor cu drepturi depline prezenți, oricare ar fi numărul acestora. În caz de egalitate, Președintele aflat în funcție decide.

Art. 74  La stabilirea existenței cvorumului se va considera ca număr de referință numărul de membri care au achitat cotizația pe anul în curs până cel târziu cu 20 zile înainte de data Adunării Generale. Convocatorul se va trimite în mod obligatoriu acestor membri.

Art. 75  Hotărârile de modificare a statutului, dizolvare și lichidare a Asociației se vor lua cu votul a două treimi din totalul membrilor prezenți ai Adunării Generale a Asociației, statutar constituite.

Art. 76  Hotărârile luate de AG sunt obligatorii și pentru membrii care nu au luat parte la AG sau au votat împotrivă.

Art. 77  Dezbaterile și hotărârile adoptate se consemnează într-o minută care se ține într-un registru special de către secretarul Colegiului Director.

Art. 78  Membrii simpatizanți sunt invitați la AG dar fără drept de vot.

Art. 79  Asociația poate folosi simultan în timp real votul de la distanță (Skype/FaceTime etc. sau teleconferință).

Art. 80  Votul poate fi delegat prin împuternicire scrisă sub semnatură privată unui alt membru. În acest caz, membrul delegat va lua decizii valabile și pentru membrul delegatar. Membrii delegatari se consideră prezenți pentru realizarea cvorumului. Un membru nu poate să aibă mai mult de o delegație.

Art. 81  Votul în cadrul Adunării Generale se exprimă liber, deschis, în afara de situațiile când AG decide votarea în secret.

Art. 82  Adunarea Generală este organul suprem de conducere a Asociației și are următoarele atribuții:

a)    modifică actele constitutive ale Asociației;

b)    aprobă strategia și politica propuse de Colegiul Director;

c)    aprobă Regulamentul de Organizare și Functionare al Asociației și orice alte acte interne de organizare;

d)    alege și revocă Președintele, membrii Colegiului Director, membrii supleanți ai Colegiului Director, Cenzorul sau Comisia de Cenzori după caz, supleantul Cenzorului;

e)    aprobă bugetul anual și execuția bugetară din anul anterior, pe baza fundamentării Colegiului Director și avizului Cenzorului sau a Comisiei de Cenzori, după caz;

f)     stabilește indici minimali de raportare pentru CD;

g)    aprobă raportul Colegiului Director și, respectiv, al Cenzorului sau Comisiei de Cenzori, după caz, de descărcare de gestiune pentru perioada analizată;

h)    aprobă organigrama Asociației;

i)      hotărăște înființarea de filiale sau sucursale;

j)      aprobă asocierea și/sau afilierea la organisme ori programe similare, din țară sau străinătate, dacă acestea corespund scopului Asociației și aprobă desprinderea ori întreruperea legăturilor cu organisme a căror activitate duce la lezarea intereselor Asociației;

k)    aprobă dizolvarea și lichidarea Asociației și luarea de măsuri ce se impun în acest caz, precum și stabilirea destinației bunurilor rămase dupa lichidare;

l)      adoptă oricare alte hotărâri care, conform statutului și legilor în vigoare, sunt de competența exclusivă a Adunării Generale;

m)  decide în orice problemă în care celelalte organe de conducere ale Asociației nu s-au pronunțat din diverse motive;

n)    îndeplineste, în vederea atingerii scopului Asociației, orice alte activități permise de prezentul statut sau de lege;

Adunarea Generală își poate delega o parte din atribuții către Colegiul Director.

CAP. XXI COLEGIUL DIRECTOR, CD

Art. 83  Colegiul Director (denumit în continuare CD) este organul de conducere curentă al Asociației. Colegiul Director exercită conducerea Asociației în perioada dintre sesiunile AG și hotărăște în toate problemele ce intră în competenta sa. Colegiul Director este raspunzător pentru întreaga activitate în fața AG.

Art. 84  Mandatul membrilor Colegiului Director este de 2 ani, cu posibilitatea realegerii în CD indiferent de funcție, pentru maxim două mandate consecutive.

Art. 85  Alegerea membrilor Colegiului Director se va face într-o Adunare Generală care va avea loc în trimestrul IV al anului, mandatul lor începând la data de 01 ianuarie a anului următor.

Art. 86  În perioada de la AG în care s-a votat un nou CD și până la data de 1 ianuarie a anului următor (interval care este de dorit să dureze între 1 și 2 luni), CD nou ales lucrează împreună cu CD care își termină mandatul, pentru tranziția fluentă și completă a tuturor informațiilor și a operațiunilor, asigurând astfel continuitatea activităților Asociației.

Art. 87  La finalizarea mandatului său CD trebuie să se asigure că predă următorului CD un sold bănesc pozitiv suficient pentru asigurarea activității până la următoarea sesiune de încasare a cotizațiilor, proporțional cu bugetul anual al Asociației.

Art. 88  Poate fi ales în Colegiul Director orice persoană care este membru al Asociației care întruneste condițiile următoare:

a)    este membru de tip C1, C2 sau C3;

b)    are vechime neîntreruptă în Asociație de minim 3 ani;

c)    are competențe specifice rolului pentru care candidează în organele de conducere ARC;

d)    își alocă un minim de 13 ore lunar și 10 ore înainte de fiecare eveniment (de trei ori pe an), pentru activitățile în cadrul ARC;

e)    prezintă un proiect concret și cu obiectve SMART la depunerea candidaturii, care se înaintează către CD în exercițiu cu minimum 7 zile calendaristice înainte de AG;

f)     nu a adus prejudicii dovedite și neremediate Asociației, anterior candidaturii;

g)    își ia un angajament în formă scrisă de asumare a responsabilităților conform pct. d și e pe perioada mandatului, pe care îl semnează în primele 30 zile de la alegeri.

O persoană care a fost aleasă în organele de conducere ARC și nu și-a onorat angajamentele din motive imputabile ei nu este eligibilă în următoarele 2 mandate (minimum 4 ani).

Art. 89  Colegiul Director este alcătuit din 5 persoane, având în componență sa minimum câte un membru din fiecare categorie C1, C2 și C3. Candidatura este nominală și specifică pe următoarele funcții:

a)    Președinte – care coordonează întreaga activitate a CD, coordonează evenimentele, reprezintă organizația în diverse situații, îndeplinind și funcția de director executiv;

b)    Vicepreședinte – care participă nemijlocit la coordonarea activității CD, la organizarea evenimentelor, întocmeste newsletterul periodic;

c)    Secretar – care ține evidența actualizată a membrilor și a dosarelor acestora, încasează cotizațiile, actualizează site-ul; gestionează conturile de social media și de PR ale Asociației;

d)    Membru  – responsabil cu recrutarea de noi membri;

e)    Membru – responsabil cu parteneriate cu alte organizații pe plan național și internațional.

Atribuțiile operaționale ale Asociației sunt îndeplinite de către membrii Colegiului Director, pe bază de acord scris încheiat cu CD în exercițiu semnat în maximum 30 zile de la data AG în care au fost aleși.

În cazul în care, după alegerile în Adunarea Generală, Colegiul Director în exercițiu constată că nu sunt îndeplinite condițiile minime pentru organizarea operațională a viitorului CD, acesta va putea convoca o Adunare Generală extraordinară pentru remedierea situației, în maxim 45 de zile de la data AG anterioare.

Art. 90  Odată cu alegerea membrilor CD se vor alege și 3 supleantț, care vor ocupa locurile eventual vacantate până la următoarele alegeri. Dacă un loc este vacantat, din diferite motive, poziția sa este preluată de supleantul care a fost ales ca membru supleant în CD și la precedenta Adunare Generală a ocupat poziția imediat inferioară ca număr de voturi exprimate. Supleanții pot participa la ședintele CD numai cu drept de vot consultativ.

Art. 91  Fiecare membru al Colegiului Director răspunde în mod individual pentru actele și faptele sale în fața Adunării Generale și în fața legii, în cazul aducerii de prejudicii materiale sau morale Asociației sau în cazul încălcării legislației sau a dispozițiilor primite în scris.

Art. 92  Pe toată durata mandatului, membrii CD au îndatorirea să își achite cotizațiile la zi.

Art. 93  Președintele convoacă ședințele ordinare ale CD, precizând ordinea de zi. Pentru gestionarea situațiilor excepționale, ședințele extraordinare ale CD pot fi convocate de către oricare membru CD cu cel puțin 48 de ore înainte, precizând ordinea de zi.

Art. 94  Colegiul Director se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie. Convocarea colegiului se face de către Președintele acestuia. Ședința Colegiului Director se consideră legal constituită dacă sunt prezenți în persoană sau în direct de la distanță prin mijloace de teleconferință, minim 3 dintre membrii Colegiului. În scopul validării deciziilor CD se iau în considerare și voturile membrilor CD exprimate în scris față de subiectele din agenda ședinței comunicată anterior.  Deciziile CD se adoptă în scris cu minim 3 voturi și se comunică în următoarele 48 de ore și membrilor CD care au absentat .

Art. 95  Colegiul Director are următoarele atribuții generale:

a)    stabilețte strategiile și politica Asociației în perioada dintre Adunările Generale;

b)    convoacă adunarea generală și elaborează ordinea de zi a acesteia;

c)    propune în AG cuantumul cotizației și al taxei de aderare, anual;

d)    emite decizii de primire / excludere a membrilor conform prevederilor statutare;

e)    supune aprobării Adunării Generale rapoarte de activitate, proiectul de buget și execuția bugetară;

f)     hotărăște angajarea patrimoniului Asociației și dă socoteală de actele sale în fața Adunării Generale;

g)    hotărăște modificarea sediului social al Asociației sau/și al punctului său de lucru (adresă poștală, telefon etc.), comunicând din timp aceste modificări, tuturor membrilor Asociației;

h)    aprobă acceptarea donațiilor și legatelor condiționate;

i)      stabilește grila de salarizare a personalului încadrat cu contract de muncă și nivelul remunerației colaboratorilor;

j)      se pronunță cu privire la orice probleme ivite în activitatea Asociației și sesizate de membri, menite să asigure realizarea obiectivelor și scopurilor ei;

k)    îndeplinește atribuțiile stabilite de către Adunarea Generală;

l)      elaborează programul de activitate anual și de perspectivă al Asociației;

m)  propune și urmărește realizarea bugetului anual al Asociației;

n)    propune și urmărește politica de personal și organigrama Asociației;

o)    organizează alegerile;

p)    aprobă înființarea de secțiuni, grupuri de lucru sau comisii noi dacă este cazul.

Art.96  Colegiul Director are următoarele atribuții specifice minimale:

a)    menține și dezvoltă site-ul organizației cu informațiile actualizate la zi (secțiunile obligatorii fiind: membri, blog, resurse, evenimente, statut, cod etic;

b)    ține evidența detaliată și exactă a situației membrilor Asociației;

c)    organizează cu excedent bugetar Forumul anual al Formatorilor în coaching, eveniment cu durata de minim 1 zi, de preferință în luna februarie a fiecărui an;

d)    organizează cu excedent bugetar Convenția anuală a Coachilor profesioniști din România “Opportunities of coaching”, eveniment cu durata de minim 1 zi, de preferință în luna mai a fiecărui an;

e)    organizează cu excedent bugetar Conferința anuală “Challenges of Coaching”, eveniment cu durata de minim 2 zile, de preferința în luna noiembrie a fiecărui an;

f)     construiește și dezvoltă o bază de date proprie de corespondență pentru newsletter;

g)    transmite cel putin 6 newslettere consolidate anual;

h)    își sporește notorietatea ca organizație și implicit promovează standardele naționale și internaționale de etică și profesionalism în coaching pe rețelele sociale și în mediul online;

i)      stabilește parteneriate concrete cu organizații din țară și din străinătate;

j)      ține evidența contabilă primară și execută bugetul.

Art. 97  Președintele are următoarele atribuții:

a)    exercită întreaga sa autoritate și competență pentru a determina înfaptuirea obiectivelor Asociației;

b)    prezidează ședințele Adunării Generale și ale Colegiului Director;

c)    conduce Colegiul Director;

d)    reprezintă de drept asociația în toate actele cu caracter civil, față de autorități și în justiție, în relațiile cu terții;

e)    răspunde de gestiunea și coordonarea activității operative a Asociației, de respectarea legilor statului român și hotărârilor Adunării Generale.

Președintele îndeplinește alte sarcini stabilite de Colegiul Director sau Adunarea Generală. În lipsa Președintelui, atribuțiile sale sunt preluate de Vicepreședinte. Când lipsesc atât Președintele, cât și Vicepreședintele, atribuțiile revin unuia dintre membrii CD, delegat de Președinte.  Toate operațiunile financiare derulate de Asociație vor fi semnate de Președinte sau de persoanele expres împuternicite de acesta.

Președintele angajează Directorul Executiv, dacă această funcție poate fi finanțată în mandatul respectiv și este supervizorul acestuia. În cazul în care nu există un Director Executiv angajat și nici un Birou Executiv activ, atunci atribuțiile operaționale ale Asociației sunt îndeplinite de către membrii Colegiului Director, pe bază de acord scris.

Art. 98 Vicepreședintele are următoarele atribuții:

a)    participă la ședințele Colegiului Director;

b)    îl ajută pe Președinte în îndeplinirea atribuțiilor acestuia;

c)    înlocuiește Președintele în atribuțiile lui când acesta lipsește;

d)    îndeplinește sarcinile încredințate de Președinte, Colegiul Director sau de Adunarea Generală.

Art. 99  În îndeplinirea atribuțiilor administrative în cadrul Asociației, Colegiul Director poate numi un birou executiv (neremunerat) și un Director Executiv (care poate fi remunerat), care pot îndeplini – prin mandat expres semnat de toți membrii Colegiului Director – una sau mai multe atribuții strict administrative ale Colegiului Director sau ale Președintelui. Odată cu numirea Directorului Executiv, prin procesul verbal al ședinței Colegiului Director, se vor prevedea atribuțiile acestuia precum și limitele și condițiile mandatului.

Directorul Executiv precum și membrii biroului executiv pot să nu fie membri ARC.

Art. 100  În funcție de posibilitățile și nevoile desfășurării activității specifice, asociația va putea avea personal operativ angajat sau prestator de servicii cu contracte civile, în condițiile și limitele ce se vor stabili de Colegiul Director și cu respectarea legislației în vigoare. În functie de necesități, asociația ar putea angaja cheltuieli de colaborare cu terțe firme sau persoane, din țară sau străinătate sau instituții specializate, pentru realizarea unor activități ori operațiuni specifice, pentru care nu dispune de personal sau logistică.

CAP. XXII CENZORUL / COMISIA DE CENZORI

Art. 101  Cenzorul este organul de control financiar intern al Asociației, fiind ales în funcție de către Adunarea Generală pentru o perioadă de trei ani sau până la următoarele alegeri ale organului de conducere CD. După numire, Cenzorul se bucură de independență în exercitarea atribuțiilor ce îi revin.

Odată cu alegerea Cenzorului, AG va alege și un supleant al Cenzorului, care să asigure continuitatea activității până la proximele alegeri.

Art. 102  În situația în care Asociația va avea mai mult de 100 de membri înscriși până la data întrunirii ultimei Adunări Generale, controlul financiar intern se exercită de către o Comisie de Cenzori. Comisia de Cenzori va fi alcătuită dintr-un număr impar de membri, din care cel puțin unul va fi contabil autorizat sau expert contabil autorizat. Membrii Colegiului Director nu pot fi cenzori.

Art. 103  Pentru activitatea depusă, cenzorul poate primi o indemnizație. Cenzorul poate renunța la funcția sa cu un preaviz de 30 de zile. Cenzorul este răspunzător în fața AG și a legii pentru eventualele neglijențe în îndeplinirea atribuțiilor.

Art. 104  În realizarea competenței sale, cenzorul sau, după caz, Comisia de Cenzori:

a) verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociației;

b) întocmește rapoarte și le prezintă Adunării Generale;

c) poate participa la ședințele Colegiului Director fără drept de vot;

d) îndeplinește orice alte atribuții prevăzute în statut sau stabilite de Adunarea Generală.

Art.105  Cenzorul sau comisia de cenzori își va exercita periodic controlul, dar nu mai puțin de o dată pe an.

Art.106  Regulile generale de organizare și funcționare ale Comisiei de Cenzori se aprobă de Adunarea Generală. Comisia de Cenzori își poate elabora un regulament intern de funcționare.

CAP. XXIII ORGANIZAREA ORGANELOR CONSULTATIVE
Art. 107  Organele consultative ale Asociației se organizează la inițiativa membrilor și cu aprobarea Colegiului Director, atunci când exprimă un interes real care garantează o activitate susținută și utilă pentru membrii săi. Organele consultative se organizează pentru a acoperi domenii majore ale intereselor profesionale.

Art. 108  Dizolvarea organului consultativ se poate face prin autodizolvare sau prin hotărârea Colegiului Director, atunci când se constată absența unei activități semnificative pe durata a 9 luni consecutive sau dacă, prin activitatea sa, contravine statutului prezent.

Art. 109  Organele consultative își vor elabora propriul regulament de funcționare, fără a contraveni statutului Asociației. Pot face obiectul de reglementare prin regulamentul de funcționare propriu numai aspectele care nu sunt reglementate de către prezentul statut. Regulamentul de funcționare al fiecărui organ consultativ va fi aprobat inițial de către Colegiul Director și va fi apoi supus aprobării proximei AG. Fiecare organ consultativ va fi condus de către un președinte și un secretar. Președintele fiecărui organ consultativ va prezenta un raport anual de activitate în Adunarea Generală, raport ce va fi prezentat Colegiului Director cu minimum o lună înainte de AG. Organele consultative pot solicita fonduri din bugetul Asociației pentru activitățile incluse în programul propriu, fonduri care pot fi alocate prin decizie a Colegiului Director. Președintele fiecărui organ consultativ are dreptul de a participa la ședințele Colegiului Director, cu drept de vot consultativ.

CAP. XXIV COMISIA PROFESIONALĂ

Art. 110  Membrii săi sunt persoane cu prestigiu profesional și autoritate morală și întrunesc următoarele criterii:

a)    sunt membri C1 (cu acreditare internațională);

b)    au vechime în ARC de minim 3 ani;

c)    au experiență profesională de coach de minim 5 ani;

d)    au un număr de ore de practică în coaching dovedită de peste 1000 ore.

Comisia Profesională este compusă din 5 persoane, alese în AG.

Art. 111  Scop: se implică activ în colaborarea cu alte organe și organisme naționale și internaționale pentru aplicarea standardelor ocupaționale din sfera coachingului.

Art. 112  Organizare:

a)    are un președinte și un secretar, din școli diferite, care se aleg în AG odată cu CD, la fiecare 2 ani;

b)    membrii comisiei nu sunt membri CD în același mandat;

c)    Președintele Comisiei se subordonează Președintelui ARC;

d)    în caz de vacantare, Comisia alege înlocuitori;

e)    întruniri ordinare semestriale, extraordinare de câte ori este nevoie;

f)     își trimit un reprezentant la ședințele CD ori de câte ori este nevoie;

g)    răspund solicitărilor președintelui ARC pe chestiuni specifice ori de câte ori este nevoie.

CAP. XXV COMISIA DE ETICĂ

Art. 113  Membrii săi sunt persoane cu prestigiu profesional și autoritate morală și întrunesc următoarele criterii:

a)    sunt membri C1 (cu acreditare internațională);

b)    au vechime în ARC de minim 3 ani;

c)    au experiență profesională de coach de minim 5 ani;

d)    au un număr de ore de practică în coaching dovedită de peste 1000 ore.

Comisia de etică este constituită din 3 persoane, alese în AG.

Art. 114  Scop:

a)    rezolvă chestiunile de ordin etic;

b)     așigură aplicarea statutului în funcționarea Asociației;

Art. 115  Organizare:

a)    are un președinte și un secretar, care se aleg în AG odată cu CD, la fiecare 2 ani;

b)    membrii comisiei nu sunt membri CD în același mandat;

c)    Președintele Comisiei se subordonează Președintelui ARC;

d)    în caz de vacantare Comisia alege înlocuitori;

e)    întruniri ordinare semestriale, extraordinare de câte ori este nevoie;

f)     își trimit un reprezentant la ședințele CD ori de câte ori este nevoie;

g)    răspund solicitărilor președintelui ARC pe chestiuni specifice ori de câte ori este nevoie.

CAP. XXVI  FORUMUL FORMATORILOR ÎN COACHING

Art. 116  Membri: orice școală de coaching membră ARC (membru O1) face parte implicit din Forumul formatorilor în coaching din România, cu două fotolii în forum, cu un singur drept de vot.

Art. 117  Scop:

a)    se implică activ în elaborarea standardelor ocupaționale din sfera coachingului;

b)    stabilesc un tablou unic, transparent al criteriilor de promovare și marketare a școlilor, publicat pe site-ul ARC;

c)    elaborează un mini-ghid de alegere a formării în coaching, publicat pe site-ul ARC;

d)    pot organiza evenimente de promovare a formărilor în coaching, care se promovează sub egida ARC și cu sprijinul operațional al CD ARC, cu condiția participării a minim 60% din membrii Forumului și a menționării pe materialele de promovare a tuturor membrilor ARC care fac parte din Forum;

e)    pot utiliza însemnele ARC în promovarea propriilor programe, în baza unui acord scris cu ARC;

Art. 118 Organizare:

a)    au un președinte și un secretar, din școli diferite, care se aleg în AG odată cu CD, la fiecare 2 ani;

b)    Președintele și secretarul Forumului nu sunt membri CD în aceleași mandate;

c)    Președintele Forumului se subordonează Președintelui ARC;

d)    în caz de vacantare Formul alege înlocuitori;

e)    întruniri ordinare semestriale, extraordinare de câte ori este nevoie;

f)     își trimit un reprezentant la ședintele CD ori de câte ori este nevoie;

g)    răspund solicitărilor președintelui ARC pe chestiuni specifice ori de câte ori este nevoie;

h)    întruniri ordinare semestriale și întruniri extraordinare de câte ori este nevoie.

CAP. XXVII DISPOZIȚII TRANZITORII

Art. 119  Prin excepție, mandatul CD ales în 2014 va începe imediat după ce a fost ales și se va încheia la 31 decembrie 2015.

Art. 120  Pentru perioada aprilie 2015 – martie 2016 cuantumul cotizației este:

500 lei membru C1 – coach cu acreditare internațională (persoană fizică);

500 lei membru C2 – coach cu certificare ANC (persoană fizică);

300 lei membru C3 – coach cu formare specifică (persoană fizică);

200 lei membru S1 – simpatizant (persoană fizică);

1000 lei – membru O1 școala de coaching (persoană juridică);

500 lei – membru O2 – organizație furnizoare de servicii de coaching (persoană juridică);

500 lei – membru S2 – organizație deschisă către coaching (persoană juridică);

200 lei – cotizație redusă în situație deosebită conform Art.65 pentru membru C1 și C2;

120 lei – cotizație redusă în situație deosebită conform Art.65 pentru membru C3;

80 lei – cotizație redusă în situație deosebită conform Art.65 pentru membru S1;

100 lei – taxa de aderare/readerare.

Art. 121  Pentru perioada aprilie 2015 – martie 2016 cuantumul minim al sponsorizărilor pentru sponsorii parteneri (membri S2) prezentați ca atare în cadrul evenimentelor este:

5000 lei partener sponsor principal

2000 lei partener sponsor

Art. 122  Pentru membrii noi care aderă la ARC în perioada noiembrie 2014 – martie 2015 cuantumul cotizației este redus cu 75% și acoperă perioada până la 31 martie 2015.

Art. 123  Titulatura de membru de onoare acordată de la data înființării Asociației și până la aprobarea prezentului statut își încetează valabilitatea.

CAP. XXVIII DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA

Art. 124   Dizolvarea și lichidarea Asociației se face în situațiile prevăzute de lege. Trecerea patrimoniului rezultat dupa lichidare către o persoană juridică nonprofit, având un obiect de activitate apropiat de cel al Asociației, se decide de către Adunarea Generală prin votul majorității simple a membrilor prezenți.

CAP. XIX DISPOZIȚII FINALE

Art. 125 Asociația are ștampilă proprie, siglă, antet și alte însemne proprii. Forma și dimensiunile acestora se stabilesc de către Colegiul Director cu respectarea dispozițiilor legale și metodologiei corespunzătoare.

Art. 126 Corespondența și actele emanând de la Asociație vor avea un antet care cuprinde denumirea Asociației, sediul, numărul de cont bancar, banca și sigla.

Art. 127  Potrivit resurselor și nevoilor financiare, asociația va putea dobândi și folosi, în condițiile legii, bunuri mobile și imobile necesare realizării scopului și obiectului de activitate.

Art. 128  Prevederile prezentului statut se completează cu dispozițiile legale care reglementează înființarea și organizarea asociațiilor.

Art. 129  Modificările și completările prezentului statut se fac prin hotărâri ale Adunării Generale în condițiile legii și a prezentului statut.

Art. 130  Prezentul statut a fost redactat în 7(șapte) exemplare, fiecare cu valoare de original.